maudyjeanine.reismee.nl

Studeren in Sydney: de voorbereidingen

Hoi iedereen!

Goh, ik hier? Véél eerder dan ik verwacht had eigenlijk, maar mij hoor je niet klagen. En waarom? Omdat ik over iets minder dan 2 maanden in het vliegtuig stap om 6 maanden later pas terug te komen. Australia, here I come! WAAA!

Inmiddels weet iedereen die mij wel eens spreekt dat ik voor een half jaar naar Sydney ga. Mijn naaste omgeving wordt al gek van al mijn gezwets over Australië. Soms vergeet ik zelf even hoe gaaf het eigenlijk is, tot ik terug denk aan het moment dat ik die allesbepalende e-mail van mijn universiteit las. En ik maar denken dat het wéér die maandelijkse nieuwsbrief was…

Veel mensen delen mijn enthousiasme hierover en ik word vrij vaak gevraagd naar Australië en de vorderingen rondom de voorbereiding. Daarom heb ik besloten om vanaf nu weer regelmatig updates te plaatsen op dit stukje van het wereld wijde web, zodat iedereen gezellig mee kan lezen.

Ik vertrek dus op 14 februari, vanaf Düsseldorf. Na een kort vluchtje naar Londen mag ik me 8 uur op Heathrow vermaken, om vervolgens 22 uur aan één stuk door in een vliegtuig te zitten. Uiteindelijk zal ikop 16 februari,06.50 uur lokale tijd aankomen in Sydney. Als ik daar aankom zullen er al wat activiteiten door de University of Sydney georganiseerd worden om vreemdelingen zoals ik te verwelkomen. Deze zullen in het teken staan van je weg leren vinden in deze miljoenenstad, op de universiteit en nog veel meer. Vanaf 22 februari begint dan de officiële oriëntatieweek, en daarna: aan de studie!

Eerlijk is eerlijk: ik vergeet zelf ook nog wel eens dat ik daadwerkelijk moet gaan studeren in Sydney. Tot nu toe ben ik veel meer bezig met een vrijetijdsindeling, haha. Ondanks dat heb ik ook in het studiegedeelte erg veel zin. Wat veel mensen niet snappen is dat ík, terwijl ikEuropeanPublic Health studeer, naar Sydney ga. “Nou, is dat effe tegenstrijdig. Wat moet iemand die European Public Health studeert nou weer in Australië?” Wel, beste mensen, dat is de wondere wereld van een universiteitsdingetje genaamd ‘de Minor’. Bij mijn universiteit mag je een minor kiezen die vrij los staat van je studie. Het is letterlijk een half jaar vrije keuzeruimte. Je mag iets verdiepend kiezen, maar ook verbredend: zolang het maar op de één of andere manier iets voor je carrière kan betekenen. Nu heb ik een heel brede studie, dus ik kon lekker alle kanten uit en hoefde me niet te beperken tot de Europese Unie. Ik ga in Sydney 4 losse vakken volgen. Ik heb nog een beetje speling en er kan nog het één en ander veranderd worden zodra ik in Sydney ben aangekomen, maar voor nu ziet de verdeling er zo uit:

Earth, Environment & Society
Philosophy of Happiness
Marketing Principles
Diet & Nutrition for Health & Sport

Een beetje van alles, zoals je kunt zien. In plaats van Diet & Nutrition for Health & Sport wil ik eigenlijk graag Rural Health doen, maar omdat dit een online blok is, moet ik hiervoor ter plaatse nog wat dingen regelen.

Wat betreft woonruimte: mijn voorkeur gaat uit naar een studentencomplex van een bedrijf dat samenwerkt met de universiteit. Hier zal ik dan een kamer delen met één ander persoon. Het is relatief wat duurder dan zelf een kamer zoeken, maar het voordeel hiervan is dat je zeker weet dat je goed terecht komt, en dat het vanuit Nederland allemaal al geregeld kan worden. Particulier een kamer zoeken is ook heel goed mogelijk, maar dan moet je eerst twee weken in een hostel/hotel verblijven en vanuit daar gaan zoeken. Dit lijkt me toch allemaal iets teveel van het goede als ik daar net aankom. Hier zijn echter nog geen knopen voor doorgehakt, dus mocht iemand tips hebben dan zijn die erg welkom!

Met de rest van de zaken regelen ben ik nog niet zo ver. “Ja maareh, Maudy, je gaat toch over anderhalve maand al?” hoor ik je denken. Ja, dat klopt, maar in Australië is het nu zomervakantie en alles wat geregeld moet worden met de universiteit gaat nu eenmaal wat langzamer. Ook zijn er een aantal dingen die ik graag met mijn ouders wil bespreken en dat ga ik de aankomende dagen doen. Al met al zijn het dingen die snel geregeld zijn, dus ik maak me geen zorgen: het komt állemaal goed! De vliegtickets heb ik al, de rest zal vast ook wel lukken. Zoals de Australiërs zelf zeggen: no worries!

Zo. Nu weten jullie alles wat ik ook weet. Mochten er specifieke vragen zijn, dan beantwoord ik die natuurlijk met liefde. Oh en, niet te vergeten: tips over Sydney of Australië in het algemeen zijn heeeeel welkom!

Fijne feestdagen

Laughing

Liefs,
Maudy

Reacties

Reacties

Marjan

Leuk om al die voorbereidingen al mee te maken. Want wij hebben natuurlijk geeeen idee hoeveel voorbereiding dit met zich meebrengt. Maar we blijven je volgen. Groetjes.

Mirjam en Ber

Hoi, Maudy. Wij genieten graag weer mee van je reisverhalen en de voorbereidingen! Succes met alles!
Het lijkt ons ook geweldig! Liefs Mirjam en Ber, ook fijne feestdagen en een schitterend 2016!

Prisca

Hoi Maudy, wat heb je je voorbereidingen voor het Australië-avontuur weer leuk beschreven. Geweldig dat je dit allemaal mee mag maken ????????! Erg benieuwd naar alle ervaringen die komen gaan. Liefs, mama xxx

Prisca

Oh sorry, iets verkeerds ingetoetst. Vraagtekens kunnen natuurlijk vervallen ????????.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!