maudyjeanine.reismee.nl

Home sweet home

Na een lange reis van meer dan 24 uur, ben ik afgelopen woensdagochtend in Nederland gearriveerd. Zoals jullie vast al gemerkt hadden, heb ik de laatste weken niks meer op deze blog geplaatst. Dit kwam doordat ik geen laptop bij me had en vooral intens wilde genieten van de o zo korte resterende tijd in Oceanië. Ik heb kangoeroes, koala's en krokodillen gezien. Ik heb een bunjy jump gedaan, ik heb gesnorkeld bij het Great Barrier Reef, ik heb heel erg mijn best gedaan om bruin te worden (en het is enigszins gelukt!). Ik heb een gletsjer van dichtbij gezien en ik heb het grootste zandeiland ter wereld bezocht. Ook ben ik hartstikke zeeziek geweest, ben ik dronken geworden van maar liefst twee cider en hebben we autopech gehad op de laatste dag van onze oostkustreis. Een hele hoop beleefd dus, zoals je kunt lezen. Veel te veel om een verslag over te typen, maarrr ik vertel het met liefde allemaal in het echt, onder het genot van een drankje (of twee - sorry als ik dan dubbel ga praten).

Veel mensen vragen me hoe ik het nou vind om weer terug in Nederland te zijn. Het is bitterzoet. Aan de ene kant vind ik het fantastisch om iedereen weer te zien en om lekker met mijn fietsje in de weer te zijn. Toch vind ik het heel jammer dat de tijd waar ik zo ontzettend naar uit gekeken had, nu helemaal over is, en dat ik "vast zit" op één plek. En tsja, eerlijk is eerlijk: het feit dat het weer in Nederland midden in de zomer slechter is dan het weer in Sydney hartje winter, werkt ook niet echt mee. Wel nuttig ik inmiddels weer dagelijks mijn standaard Nederlandse ontbijtje en geniet ik van het zomerfruit dat hier slechts een fractie van de Australische prijs kost. Ik ben heel dankbaar dat ik dit mee heb mogen maken, en heb alweer veel leuke dingen op de planning staan voor de komende tijd. Het is heel erg wennen aan die kleine verschilletjes tussen Australië en Nederland, maar ook dat gaat vrij snel. Daarnaast beloofde de weerman tijdens het 8 uur journaal dat het weer de komende dagen écht lekkerder wordt, dus er is nog hoop!

Als afsluiter wil ik graag alle lieve mensen bedanken die mijn verslagen gelezen hebben en reageerden. Ik vond (en vind) het heel erg leuk om al mijn belevenissen op te schrijven, maar het is nog veel leuker dat iedereen er zo enthousiast over was. Het is fijn om te weten dat zoveel mensen me supporten! Daarom vind ik het ook vooral erg leuk om iedereen weer te spreken en te zien, dus kom vooral één dezer dagen langs voor een kop koffie of een borrel en dan kunnen we heerlijk ouderwets, face-to-face kletsen. Tot dan!

Liefs,
Maudy

Reacties

Reacties

Ab vd Heide

Hee Maudy, time flyes. From down under naar hier. En een fantastische reiservaring rijker. Ben wel jaloers dat je hebt gesnorkeld bij, op het Great Barrier Reef. Wow. Voor sportduikers like me de ideale spot.
Samen met Mimie heb ik genoten van jouw verslagen, en mocht je ooit nog Floortje willen oovolgen, mijn zegen heb je. Nou, binnenkort weer aan de studie dus succes verder. En, een nieuwe kamer dus. Ik heb mijn hulp al aan je vader aangeboden om je te verhuizen. We gaan je binnenkort wel zien, groetjes en tot ziens. Ab/ Mimie.

monic

Ha die maudy...fijn dat je weer in ons "kleine beuningen" bent..
Globetrotter...en weer genoten van alles wat je gemist hebt?
Kom gauw aanwaaien om bij te kletsen!xxx

Prisca

Prachtig wat je allemaal beleeft Maudy! Ook heel fijn dat je weer veilig thuis bent. Ik hoop dat je nog veel mooie reizen zult maken. Liefs mama xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!