maudyjeanine.reismee.nl

Nog één klein dingetje

Toch nog één kort berichtje van mij, want dit moet ik even kwijt.

Ik hoop natuurlijk dat jullie het leuk vonden om mijn reis een beetje te volgen, maar boven alles hoop ik dat jullie beeld van Midden-Amerika een beetje positiever is geworden. Voordat ik aan deze reis begon, kreeg ik vaak de reactie dat ik wel gek moest zijn om als meisje van 19 alleen naar het "o zo gevaarlijke" Midden-Amerika te vertrekken. Goed nieuws: ik leef nog! Ik ben niet overvallen, beroofd, verkracht of vermoord.

Laat je niet misleiden door een enkel slecht bericht in ons deprimerende NOS journaal: denk aan die duizenden reizigers die wèl heelhuids - inclusief al hun bezittingen - terug komen. Kijk een beetje verder en je zult zien dat het hier niet onveiliger is dan in Europa, waar je net zo goed beroofd of opgelicht kan worden. Slechteriken zitten immers overal.

Tuurlijk, je moet niet als een kip zonder kop rond gaan hupsen met je spiksplinternieuwe Rolex en je iPhone 6, terwijl je creditcard en paspoort boven de rand van je kontzak uitsteken. Wees niet naïef, maar wees ook niet achterdochtig. Geef het een kans en je zult zien dat er naast een paar slechteriken ook altijd lieve, behulpzame mensen zijn die het beste met je voor hebben. En ja, dat kunnen óók mensen zijn die geen Engels spreken ;)

Is reizen gewoon niet zo je ding? Prima natuurlijk. Maar mocht het je nou wel trekken, laat je dan niet tegenhouden door eventuele angsten en ga gewoon! Reizen wordt alleen maar makkelijker en je kunt vrijwel alles vinden op internet. Ik ben absoluut geen reisexpert, en heb ook in Costa Rica en Nicaragua nog lang niet alles gezien wat ik wil zien. De vraag of ik het aan zou raden kan ik alleen maar met een volmondige "ja" beantwoorden.

Liefs,

Maudy

Reacties

Reacties

Prisca

Trots op jou ! Liefs mama xx

Ber en Mirjam

Hoi, Maudy

Genoten van je verhalen en wij wensen jou nog fijne dagen en een goede reis terug

Marjan

Hoi. Dank voor het " mee laten reizen ". Het was bijzonder om dit mee te maken . Geniet nog van die paar dagen en een goeie reis terug naar huis. Groetjes

Robert

Beste Maudy,
Leuk Bericht!!!!. Ik kom je bericht toevallig tegen via google. We zijn vorig jaar met ons gezin, zonder reisgezelschap, door Costa Rica getrokken met de auto. Super aardige mensen. We voelden ons veiliger dan in Amsterdam. Ik zou mijn dochter van 15 over 3 jaar zonder enige twijfel zelf laten reizen door Costa Rica.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!